Säg då

Heyvaah!
 
Min dygnsrytm e helt kaaaaos!!!! Vaknar runt kl 3 på nätterna och kan inte somna om. Ligger vaken nån timme, somnar tillslut om och sover till 12 på dagen, awesome...not!
Jag och babe steg iaf ur sängen runt 5 imorse, åt mysfrukost, slog på en film på projektorn och somnade tillslut om i soffan!

Whatever, tänkte göra ett långt(!?) inlägg nu, tror det blir långt. Har lite helggrejer och sådäär att skriva om.
 
Hmm jaa, i fredags då, blev en mycket lugn och skön kväll hemma i tv soffan. Lagade galna tortillaa i ugn med texmexkyckling, kn*lla i munnen rent ut sagt! Betade av några filmer och somnade i skapligt tid.
Fajitas, enchiladas, tortilla i ugn, u name it!
 
Och hur gjorde jag dessa rackare då, jaaa....
Stekte kycklingbitar, hackad lök och skivade färska champinjoner. Tillsatt Mildas *lila* matlagningsgrädde *Lätt & fyllig* tror jag den heter.Sen i med salt, peppar och ICAs färdiga enchiladas kryddblandning. Koka ihop skiten, fyll tortilla och vika ihop dom och smacka på en hög ost på varje. Sen in i ugnen på typ 200grader i ca 10-15min, tills osten smält och fått lite färg helt enkelt! Bör prövas, GÖTT!
 
__________________________________________________________________________________________
 
Och i lördags vart det en lugn dag om jag minns det rätt. Men på kvällen åkte jag ut till Jennifer i Saladamm och drack lite, mycket trevligt. Dock gled jag hem när det var dags för utgång, helt otaggad var jag. Så jag var med Tim och Kricke hela natten och bara tog de lugnt och skypade med Calle som jobbade nattskift nere i Tranås, så de va ju lite kul!
 
Knappt nå berusade b-rudar ;), och ungefär sådär pigg och glad såg jag ut efter några glas i Saladamm, sliten och trött=skippa utgång!
 
Hänga med världens bästa Tim istället, de gillas !!
 
Och i söndags flyttade min kära lillebror in hos oss efter lite break up med sitt ex och sådär, så han får bo i det nyrenoverade fina rummet. För min del får han stanna hur länge han vill, men jag tror han har planer på å skaffa eget så fort som möjligt. Annars hade det suttit fint med lite sällskap här hemma när Calle drar till Thai i 8 veckor o.O
 
I måndags kom min älskade Carl hem från jobb iallafall, tiidigt på morgonen och vi kunde ju självfallet inte somna om, så film vart det. Sen åkte vi till Avesta och kollade lite post i lägenheten samt handlade lite julbordsmat. Eftersom Calle drar till Thai nästa vecka missar han ju all god julmat, så vi körde ett litet eget julbord hemma med bror och Tim, mycket smaskiiiigt!
 
I tisdags så hämtade jag min kära fru på Arlanda som varit i NY i 8dagar och shoppat röven av sig. Pratade av oss på vägen hem och följde med ut rill Ransta när hon packade upp alla grejjooor.Fick massa prylar från Victoria's Secret, bodylotion, bodyspray, nagellack, och läppglans. Och eftersom hon vet att jag älskar att lukta bordell(vanilj) så luktade allting vanilj och kokos, omnomnom! Hon hade även köpt aasfina skal till våra iPhones, superfina va dom!
Kan ta lite kort på dom andra sakerna sen (om jag orkar alltså) ;) !
 
Hejhej!
 
 
Sen var jag värsta bitterfittan ever i typ en halvtimme innan vi skulle sova, fråga inte varför! Kände väl bara för att tänka på massa dåliga saker en stund,
Men så kröp mysigaste killen ner och och fick mig att le igen, han e bra han! <3
 
Nej nu ska jag försöka bli människa igen efter däckningen i soffan hela förmiddagen!
Ska först ut till stallet och kolla till hästis, sen till ICA och inhandla lite grejjer, för ikväll ska jag laga fiskpudding, fyfaaan så gott (tror jag). Minns att vi brukade äta det när jag och min bröder var små och då minns jag att de va svingott! Så vi gör ett försök! Mamma ringde och berättade hur jag skulle göra iallafall så, hoppas det inte blir oätligt!
 
Hööörs!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback