L'Amour

Gokväll sötgrisar och icke sötgrisar!
 
Ligger i soffan och är helt totalt avslagen verkligen, ändå har jag inte gjort särskilt mycket idag.
 
Det vart thaimat till lunch på stan med min fina C innan han åkte. Sen begav jag mig till stallet och pysslade om Ella en massa.
 
Min fina fina tjej, hur ska jag kunna skiljas från dig, älskade häst!
 
Och nu ikväll efter stallet vart de till att tömma ICA för att åka hem och fylla upp kyl, frys och skafferi med en massa bra grejjer. Idag vart det ugnsbakad lax!
 
Mixade och trixade lite som jag kände för och såhär vart resultatet;
(Har blivit kass på att ta matbilder som ser goda ut, men trust me, de va utsökt haha)
Och såhär gjorde jag:
Satt ugnen på 200grader och la in 4 laxfiléer i för upptining, och under tiden ugnen vart varm och filéerna tinades så gjorde jag såsen. Hackade purjolök och kokade upp den tillsammans med Milda matlagningsgrädde "lätt & fyllig" som är preciis som den låter, vääldigt lätt men ändå väldigt fyllig! Tillsatte fiskbuljong, salt, peppar och en skvätt vitlökskrydda(bara för jag e totalt torsk på vitlök och har de i allt). Sen ut med filéerna ur ugnen och hälla över såsen, grädda i ugnen på 200grader i ca 30minuter, KLART! Men kan ta ur laxen när det är ca 10minuter kvar och skvätta på lite riven ost så blir den lite gratinerad, väljer man ju själv. Helt delikaaat maträtt måste jag säga haha, och serverade då den tillsammans med quinoa och en sallad gjord på majs, isbergssallad, tomat, gurka, röd och gul paprika, lite fetaost och en skvätt keso mini.
 
Tänkte göra ett värsting megaryck och börja med LCHF igen, gick bra sist och det finns så otroligt mycket gott att laga. Kolhydrater är verlkligen inte nödvändigt känner jag. Quinoa är väl egentligen inte LCHF, men mjukstartade lite idag och tänkte på min stackars bror som kommer tyna bort helt utan kolhydrater här hemma haha. Men imorgon får jag troligtvis hem en massa kul grejer från FITNESSGURU . Så då kan jag ju sparka igång allvaret på riktigt. Har däremot sagt upp gymkortet nere på stan, är alldeles för omotiverad för att dra dit. Men har provat på actic och det gillar jag, det ligger nära och bra och mat har dessutom tillgång till simhallen. Så då kan jag varirera gym, simning och pw. Sen har jag ju även en hel del träningsredskap hemma, så mycket kan jag göra hemifrån dom dagar gymmet känns alltför långt borta. 
 
 
Ah nej, nu blire en film sen sova!
 
Tjingeling, puss & kram, godnatt osv!
 
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback