Upp & ner tamefan!

Nackdelen med att ha en öppen blogg, man kan fasen inte skriva vad som helst utan att folk missförstår, antar saker, misstolkar osv. Så nu ska jag försöka skriva ett inlägg utan att fucka ur totalt och att alla snackare ska gå och tro och anta en massa.
 
Jaja hur som helst, jag vet inte om det är för att jag blir "äldre" för jag är ju så förbannat gammal, mm eller... men jag tänker alldeles för mycket! Jag tänker så det rinner över kanten, och jag tänker för mycket för mitt eget bästa. Hade jag använt min hjärna hälften så mycket som jag gör nu förtiden så hade det ändå varit tillräckligt. Nu känns det mest som att någon slängt in en handgranat på hjärnkontoret och gått därifrån...ingenting är i sin ordning!

Men jag har alltid varit sån som vill lära mig av mina misstag, om man nu kan tolka överdriven tankeverksamhet som ett misstag!? Men iallafall, jag måste chilla ner lite och ta allt som det kommer istället för att övertänka allting hela tiden.
 
En annan grej som jag måste sluta med är även att sluta ställa så höga krav, både på mig själv och på andra. Jag vill alltid att allting ska vara perfekt och allt jag gör ska vara så bra det kan bli, istället för att bara göra det bästa man kan och vara nöjd med det. Sen är jag även en jävel att ställa krav på människor som står mig nära, och bli totalt cepesuur om de inte blir som jag vill. Och då kan utloppet resultera lite olika beroende vem det gäller. Antingen blir jag helt tokig och gapar och skriker(detta är det nog dock endast min stackars mamma som får stå ut med). Annars blir jag bara superputt och går runt och är tyst och otrevlig tills jag smält det. Pinsamt!
 
Ja nej, ingen är perfekt. Men att se och acceptera att man har brister och vilja ändra på dom, är iallafall ett steg på vägen!
 
Vilket festligt fredagsinlägg det vart, not!
 Nu ska jag nog ta mig en dusch, och KANSKE om jag törs, gå och och svepa lite öl med en kollega till Calle, medans han själv får slita häcken av sig i kylan, rättvist tycker jag!
 
Tingelinkan!
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback