Cardio & brunch

Hej vänner!
 
Är ledig från Bring idag, vilket innbär att man får sova till 11. Och då  var det bara att klä på sig och knata till gymmet. Där körde jag crosstrainer och backintervaller, sjukt intensivt! 
 
När jag kom hem var jag lagomt hungrig efter träning på tom mage. Så jag geggade ihop en ugnspannkakssmet och tog en varm dusch under tiden den stod i ugnen.
 
Självfallet ska jag bjuda på recept!
 
Protein banan-ugnspannkaka
 
 
Du behöver:
 
½tsk salt
½tsk bakpulver
2dl fiberberikade havregryn
2 bananer
5 äggvitor
0,75 dl mjölk
 
Blanda de torra ingredienserna. Tillsätt resterande ingredienser och mixa/vispa till en smet. Jag vispar med elvisp för då mosas inte bananen helt, men det är ju en smaksak. Häll upp i en ugnsform. Jag använder en runt form med avtagbar kant, smörjde och istället för ströbröd tog jag kokos. Men om man använder en vanlig ugnsform räcker det med endast bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen på 225grader i 15minuter, tills den är gyllenbrun. Servera med valfritt tillbehör.
 
Serveringtips!
  • Keso, hallon & mango
  • Keso, krossade hasselnötter, mandlar och gojibär
  • Hallonfluff (mixa kvarg och hallon, tillsätt stevia för sötare smak)
  • Keso, bananbitar & honung
Smaklig måltid :*
 
Nu ska jag dra och jobba lite på gymmet tänkte jag, sen har jag tvätt-tid hela kvällen, yeyeyey!
 
Puss & kram!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback