Happy birthday

Grattis till mig själv på 23årsdagen, kändes väldigt nödvändigt att bli ett år äldre. Nu tycker jag att jag kan få stanna på 23 i några år!
 
Hur som helst, bara för att man fyller år så slipper man inte jobba. Däremot har jag sovmorgon, så idag jobbar jag 10-16 på Bring och 16-19 på gymmet. Men ikväll har jag ställt in träningen och tänker istället umgås med lite gosisar och bubbla lite jacuzzi hos Tim & Ewe.
 
Eftersom jag fyller år så bjuder jag på ett fikatips! 
 
Raw food-bollar
 
 
 

Mixa detta:

1 avokado
1 nektarin
2 msk kokosolja
ca 50 gram 90% choklad,
ca 2-3 msk honung och ca 1 dl starkt kaffe.

Och blanda detta:

ca 4 dl mixade hasselnötter/mandlar
ca 1 dl kokosflingor
minst 4 msk kakao
en näve fiberhavregryn
sesamfrön
ca 2 msk kokosmjöl.

Rör samman till en smet. Fyll på med mer kokosmjöl om det blir för kladdigt. Kokosmjölet suger upp vätska vilket hjälper till att få en bra konsistens. Smaka av med ev. honung, vaniljpulver eller kaffe.

Rulla till bollar, doppa en sida i smält 90% choklad och rulla i kokos/sesamfrön.
Ställ i frysen ett par timmar innan servering, njuuuut med en kopp kaffe, eller vad som nu önskas dricka :*

Puss & kram!




Kommentarer

Ska kaffekoppen komma direkt från frysen ?

Svar: Självfallet ;) <3
Jennifer Nyman

/Calle <3


Kom ihåg






Trackback