Healthy scones

Godmorgon solstrålar!
 
Vaknade för en stund sen och var sugen på bröööööd, men nå sånt existerar icke i mitt hem. Så jag smetade ihop lite olika ingredienser som fanns hemma och gjorde scones. Har inte smakat ännu, dom kom precis ur ugnen, men förhoppningsvis går dom att äta.
 
 
Detta behöver du:
 
2dl vetemjöl
1dl fiberberikade havregryn
2tsk bakpulver
1krm salt
25g smör/margarin
250g keso
 
Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt smör och keso och arbeta snabbt ihop till en deg. Dela upp degen på 4delar och forma bullar. Lägg på en plåt och skjutsa in den i ugnen på 250grader i ca 15minuter. Extra: Man behöver ju icke, men jag penslade på vispat ägg på mina, och på två av dom hade jag linfrön och på de andra två hade jag lite honung.
 
Nu ska här provsmakas med tillsammans med den världens störstaste kopp chai-te :)
 
Update: Nu har jag smakat dom, helt frukansvärda...nääärååå, dom var faktiskt riiiktigt goda! Detta får bli mina nya lördagsbullar. Jag åt dom med Bregott Havssalt, keso och gurkskivor! Delicious!
 
Ha en toppendag kära vänner!
 
Kram
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback