Proteinbars - recept

Gokväll gott folk!
 
Börjar må lite bättre, men har varit sängliggandes hela dagen. Fick dock ett ryck nu på kvällen och ställde mig och mixtrade ihop lite proteinbars. Gjorde två olika sorter ikväll, men man kan verkligen göra hur många olika varianter ikväll.
 
Men här är 2st olika recept på kvällens;
 
Proteinbar - Jordgubb & vit choklad

150g Fiberberikad havregryn
100g Jordgubbar (helst färska, men frysta fungerar också)
100g Äggvita (3st M-ägg)
30g riven kokos
100g OneWhey Jordgubb & vit choklad
35g Mandelsmör (går att köpa, men jag gör mitt eget - recept)
Vit choklad (valfri mängd)

1. Vispa samman äggvita, proteinpulver, kokos & jordgubbar.
2. Häll i fiberhavregryn och mandelsmör, fortsätt vispa till en tjock & krämig konsistens.
3. Smeta ut på ett bakplåtspapper med uppvikta kanter (15x30cm)
4. In med plåten i ugnen, 175 grader i ca 7 minuter.
5. Smält vit choklad under vattenbad & bred sedan över den färdiga smeten. (Jag valde att ha vit choklad på hälften, och hälften utan.)
6. Låt svalna i kylen minst 1timme, dela sedan upp i önskad storlek på dina bars.

 

Proteinbar - Belgisk choklad & hallon

150g Fiberberikad havregryn
100g Färska hallon
100g Äggvita (3st M-ägg)
100g OneMeal Belgisk choklad
30g riven kokos
30g linfrön
35g Mandelsmör (går att köpa, men jag gör mitt eget- recept)
Vit choklad (valfri mängd)

1. Vispa samman äggvita, proteinpulver, kokos, linfrön & hallon.
2. Häll i fiberhavregryn och jördnötssmör, fortsätt vispa till en tjock & krämig konsistens.
3. Smeta ut på ett bakplåtspapper med uppvikta kanter (15x30cm)
4. In med plåten i ugnen, 175 grader i ca 7 minuter.
5. Smält vit choklad under vattenbad & bred sedan över den färdiga smeten. (Jag valde att ha vit choklad på hälften, och hälften utan.)
6. Låt svalna i kylen minst 1timme, dela sedan upp bars i önskad storlek.

 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback