Träning & kost, dag 2

Har precis landat i soffan för en kort paus. Kom hem från jobbet för mer än en timme sen, har inte hunnit mer än att skotta hela uppfarten, en av nackdelarna med att bo i hus. Man gör ju inte annat än å skottar på vintern. Och nu vare svinmycket också så det vart som ett rent träningspass att stå där ute i lite drygt en timme. Så nu ska jag ta mig ett mellanmål och sen bege mig till stallet för att sedan åka till gymmet för ett lååångt och svettigt kardiopass.
 
Har bestämt mig för att under hela min diet, och förhoppningsvis fortsättningsvis efter det, gå upp tidigt på morgonen innan jobbet för att hinna äta en riktig frukost och inte en macka/shake/frukt i bilen bara.
 
Så imorse vart det uppstigning vid kl 6, frukosten innehöll gröt gjord på 1dl fiberberikade havregryn med några hallon och en skvätt lättmjölk. Sen vart det ca 2dl kvarg till mellanmål vid kl.10. Lunch bestod av kyckling, sötpotatis, broccoli och minikeso.
 
Så nu blire en proteinshake innan stall och träning och sen ska jag laga nån god laxrätt till middag.
 
Enligt beräkningar ska jag ligga runt 2200-2300kcal/dag, men eftersom jag nu är på diet och har mål att gå ner i vikt så kommer jag att ligga på ett kaloriunderskott på ca 700kcal/dag under dessa 7 veckor, vilket troligtvis kommer att resultera i att jag tappar ca 4-5kg. Och eftersom jag både har styrketräning och kardio i mitt träningsschema så kommer jag med all säkerhet lyckats bli så "fit" som jag önskar under denna period om jag bara kämpar på och inte fuskar.
 
Jag kommer att ha 2-3 styrkepass/vecka samt 2-3 kardiopass/vecka, + att jag även rider några dagar i veckan. Och ska de fortsätta vara sånt här jävla vidrigt väder så lär man ju få slava med skyffeln nån dag i veckan också, haha!
 
Jaja, uppdaterar (förhoppningsvis) varje dag om dagens kost och träning. Har kontakt dagligen med kunniga människor gällande detta. Och om jag känner att träningspass blir så pass tunga att energiintaget är för litet så kommer jag absolut att öka det. Detta handlar ju trots allt om välmående och inte om svält även om jag har viss press på mig.
 
Frågor på detta? Släng en kommentar eller vad som helst så svarar jag så fort jag kan.
 
 fitspo
 
Enjoy my journey!
 
Peace
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback