När solen går ner

Nääämen heeej, ser att jag har en hel bunt trogna läsare som är in och kikar varje dag. Och så är jag en tråkig och torr jävla människa och inte uppdaterar. Skyller på julkaos ;)
 
Ah jag vettefan vad det här blir för uppdatering. Lite random grejjer som hänt senaste tiden typ, om jag ens minns något. Har väl inte gjort ett vettigt inlägg på en månad typ.
 
Hur som helst, jag har haft en helt kalasbra jäkla jul, nyår och allt där emellan. Julafton spenderades först hos Ewsans päron med hennes släkt. Åt så tokigt god mat och fick väärldens bästa julklapp av Ewe, en svinfin rosa plattång med massa blingbling och den är helt toookbra, så nu kan man se vettig ut i skallen igen efter att Joche slängde min gamla plattång i golvet haha.
 
Sen gled vi till Söderhamn och firade resten av julafton med min släkt, supermysigt! Körde julklappsspel och fick en massa kul smågrejjer och skrattade åt min tokiga papi, så jag hade nog femton sexpack när vi åkte hem sen på juldagen. Julafton kunde inte blivit bättre iallafall, eller jo om Calle hade varit hemma hade den varit ultimat, men han fick jag allt klara mig utan. Men snart kommer han hem igen, bara några dagar kvar.
 
Epic plattång alltså, rekommenderas. Heter typ "Be Gorgeous".
 
Ja sen nyår då, spenderades först hemma med Ewe(as usual)haha. Vi körde favorit i repris och gjort precis som förra året och maxade en fet jävla skaldjurs middag med hummer och räk&kräftcrustader till förrätt, ugnsbakad lax med romsås till middag och INGEN dessert(nån måtta får det ju faktiskt vara med fetterier)! Därefter vart de fix och sen kom min käre svåger(om det heter så!?) och hämtade oss, så begav vi oss ut till Janne i Sätra Brunn och partajade på riktigt bra. Ett superlyckat nyår verkligen. Lagom med folk, mycket bra folk dessutom, badade badtunna och jaquzzi, drack massa gott, spelade kul spel och hade fyrverkerikaos.
 
Kom precis på när jag kollade genom bilderna på min mobil att jag kommer få sitta och skriva hela natten om jag ska skriva om allt jag gjort senaste tiden. Men kortfattat så kan man väl sammanfatta det såhär: Julklappsshopping, massor med goda(nyttiga) middagar, lussebullbak, pepparkaksbak, byggt pepparkakshus, haft miljontals filmkvällar, festat mig mätt på alkohol för ett tag, besökt kära släktingar, jobbat en massa på nya jobbet,  med meeeera med mera, men har även plockat upp träningen igen efter lite vintervila, och nu kör jag hårdare än någonsin. 
 
Typ alla har ju som nyårslöfte att börja träna, vara nyttiga och hälsosamma osv, men 90% är quiters och orkar typ i några veckor sen faller dom tillbaka till gamla vanor igen. Så mitt nyårslöfte är att inte vara en quiter utan att hålla i träning och kost, samt att dra ner på festande och alkohol. So far so good vill jag påstå, tränat varenda dag sen nyårsdagen, till och med på min lediga dag kunde jag inte slita mig från gymmet. 
 
Hänger numera på Xrsize vilket är de bästa gymmet i Sala, utan tvekan. Verkligen riktigt bra utbud med maskiner och allt annat övrigt, men även så har dom så fruktansvärt mycket träningspass för instruktör så jag har bara ett eller max två pass i veckan som jag kör själv i gymmet. Resterande dagar kör jag nåt typ av pass.
 
Såhär såg första veckan ut:
 
Och såhär ser denna veckas planering ut:
 
Dock har dom inte så stort utbud av pass under vecka 1 och 2, utan det är vecka 3 som vårschemat sätter igång  så då kan jag ha lite mer variation på passen. Just nu blir det bara step&styrka och spinning. 
 
Har även fått sjukt bra koll och ordning på min kost. Är inte ens sugen på massa skräpmat och godsaker, och det är så fruktansvärt skönt. När jag börjat uppnå lite mål och resultat kan jag kanske börja unna mig en ätardag varje vecka. Men än så länge så får de fortsätta vara stenhårt.
 
Uhm jaa jag ska inte döda dehär inlägget med alldeles för mycket text(redan försent), men ah livet leker atm så jag njuter och glider med. Ska försöka uppdatera här lite oftare nu, förhoppningsvis varje dag(och lite roligare inlägg än detta).
 
Nu är det sovdags och vaknar troligtvis med en kropp från helvetet(träningsvärk), booohja!
 
Puss & godnatt raringar!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback