Simple salmon

Dagens middag vart en varm laxröra tillsammans med sallad, hur enkelt och gott som helst!
 
 
Nu ska jag bara minnas vad jag hade i....
 
Till 2portioner behöver man:
 
1 laxfilé
Arla Minifraiche 5% fetthalt (här kan man ju välja själv vad man vill använda)
1 mogen tomat
2 färska champinjoner
Purjolök (valfri mängd)
Salt & peppar
Valfri buljong (jag hade bara grönsaksbuljong och de funkade utmärkt!)
 
Eftersom jag hade färdig ugnslagad lax så hade jag i den allra sist, men använder man rå lax så lär man steka på den lite först, och ah ni fattar.
 
Do like this:
 
I med creme fraiche i en kastrull eller vad man du vill använda. 
Skär tomat, champinjoner och purjolök och släng i kastrullen, koka upp och krydda med salt, peppar och i med en halv buljongtärning. Skär laxen och släng i, låt sjuda några minuter så laxen blir varm. (Som sagt, använder man rå lax så får man ju göra lite annorlunda än såhär.)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback