Alla älskar frallor

Hej godingar!

Jag och Calle satt och kollade på "Hela Sverige bakar" igårkväll, så hade dom utmaning "bröd". OM vi vart sugna. Vi ville äta allt bröd i hela världen. Men de är ju bara att fetglömma!
 
Så idag kom Calle på den braiga idén att baka eget bröd, eftersom jag ändå älskar att baka och inte hara gjort de sen vi flyttade. Så jag bakade frukostfrallor á la LCHF, och de vart så gaaalet gott! Rekommenderar ALLA att prova! Så nu jäklar ska jag börja baka igen!

LCHF frukostfrallor
 
Detta behöver du:
12 stora ägg 
50g smält smör
1,5 dl kokosmjöl
3 msk fiberhusk
1 msk bakpulver
1 tsk salt
1 dl dingelflingor
1 dl solroskärnor
½dl pumpakärnor
 
Gör såhär:
Vispa äggen poröst med elvisp och häll i det smälta smöret. Blanda de torra ingredienserna, blanda sedan allting till en smet. Låt smeten/degen svälla minst 15 min.

Stjälp upp degen på bakbord, se till att fukta underlaget med vatten. Blöt händerna ordentligt med vatten och dela degen till 10 bitar som du formar till runda bullar.

Lägg frallorna på plåt med bakplåtspapper och strö över solroskärnor.  Grädda i mitten av ugnen i 175 grader i 20-25 minuter.

 

TADAAAA, så har du färska och underbara frallor som du kan äta med gott samvete!

Puss och kram!




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback