Kokos in my heart

Okej, nu har jag exprimenterat igen!

Här kommer ett superenkelt och snabbt recept på kokosbollar/kokostoppar u name it. Jag rullade mina till bollar, men tror nästan att dom blir godare om man bara tar en sked och slänger klickar haffsflaffs, haha. Är det bara jag som tycker att saker och ting smakar olika beroende på form och utséende, även om man har exakt samma ingredienser? Det bara är så!
 
 
Okej, här har ni receptet

Ingredienser:

2½dl riven kokos
½dl kokosmjöl
4st äggvitor
50g smält smör
 
Blanda alla ingredienser och göra klickar/bollar på en bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i 175grader i 7-10minuter,
 
Tips!
För sötare smak: Tillsätt honung, sötningsmedel eller vanillinsocker.
För färre kalorier: Ta bort smöret, det funkar utan, blir bara inte lika "färska".
Smakrikare: Pudra med kanel
Mandeltouch: Byt ut kokosmjölet mot mandelmjöl



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback