Sötpotatisgratäng

Nu jäklar har det grejjats och exprimenterats igen, naaaaanamnamnaaam!
 
Sötpotatisgratäng, to die for!
 
 
Detta använde jag:
 
2st sötpotatisar
3st vitlöksklyftor
½ gul lök
3dl vispgrädde 36% fett/matlagningsgrädde 15% fett (jag gjorde en av varje, har dock inte smakat den "nyttiga" än)
Salt & peppar
 
Skala och skär sötpotatisen i tunna skivor. Placera i en ugnsform. Blanda pressad vitlök, hackad gullök, grädde och kryddor i en bunke. Häll över sötpotatisen. Åh skjuts in i ugnen på 200grader i 30minuter.
 
Så fruktansvärt gott! Den nyttiga varianten står dock fortfarande i ugnen så vet icke om den e lika god haha!



Kommentarer

lät / såg gott ut

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Svar: Hej Emilie!
Vad roligt! Jag har nu skapat ett konto på eran sajt, mitt användarnamn är "enjuliette". är det något mer jag behöver göra?

Mvh
Jennifer Juliette
Jennifer Nyman


Kom ihåg






Trackback