Vovvar

Hoppla i galoppen!

Ligger och är redo för sömn efter en sjukt härlig dag och kväll.
 
Började med att kliva upp typ kl 5-6 nånting imorse bara för jag är så morgonpigg, skämt åsido, åkte till Gimo för hundutställning med mamma och några av hennes vovvar. Hon hade anmält fyra hundar och behövde hjälp att ställa ut då vissa av dom går samma klasser osv.
Morgontrött och kortklippt. Sjukt solblekt hår så de blir färgfix nästa vecka.
 
Eftersom mamma och pappa numera bor 20mil ifrån mig så tycker jag att det är superkul att hitta på saker så man får umgås lite. Står min mamma väldigt nära, och pappa också för den delen. Så jag saknar verkligen att ha dom nära. Men nu slipper jag iallafall tröttna på dom haha.
 
Var på plats i Gimo runt 08:30, sen vid 9 drog allt igång. Alla hundar skötte sig så kanon hela dagen och jag gick med min favorit Asta.
 Asta, Fiffi, Lula och Elsa. Flåsiga av värmen.
 
Efter mååånga timmar, runt kl 17 så var finalklassen klar så då vart det hemgång. Var lite splittrad om jag skulle spendera lördagkvällen hemma i lugn och ro eller åka ut till Avesta för att umgås med alla älskade vänner. Var ju rätt trött och sliten, men hatar ju att vara ensam. Så de vart Avesta och en riktigt härlig kväll! Så nu i efterhand var det en himlans tur att jag beslutade mig för att åka hit.
 
Nu är det dags att avrunda och invänta söndag. Inte planerat något speciellt. Typ börja packa lite inför flytten kan vara smart känner jag.
 
Godnatt!
 
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback