Proteinpannkakor & proteinfluff

- Antar att jag inte är ensam om att älska pannkakor?
 
I helgen efter morgoncardion med Sandra så provade jag att göra en ny variant på proteinpannkakor till frukost, och dom blev supergoda verkligen. De godaste jag gjort hittills utan tvekan, så jag tycker alla borde prova dessa! :D
 
Till dom så gjorde jag proteinfluff med hallonsmak, och sen toppade med blåbär. Ljuvligt!
 
Proteinpannkakor - recept (1port)
 
  • 2 ägg
  • ½ dl proteinpulver (valfri smak, jag använde chokladsmak och även 1msk kakao)
  • ½ tsk bakpulver
  • ½ tsk fiberhusk
  • salt
  • ca ½ dl minimjölk
Mixa ägg, proteinpulver, bakpulver, fiberhusk och salt. Tillsätt mjölk lite i taget, tills det blir en bra smet. Stek på medelvärme. Smaksätt dom hur du vill. Jag använde som sagt chokladprotein och kakao i mina.
 
Proteinfluff - recept
 
  • Proteinpulver (whey), valfri smak (jag använde hallonsmak)
  • Valfria bär (jag använde hallon)
  • Minimjölk
Mixa bär och proteinpulver till en kletig massa. Tillsätt sedan mjölk och vispa med elvisp tills du uppnår önskad konstistens. Detta är så jäävla gott, rekommenderar starkt som tillbehör eller bara att äta som det är till filmmyset! Vet tyvärr inte vilken mängd jag använde, vi höftade lite bara. Man får prova sig fram :) 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback