Helgen

Gokväll!
 
Vart inge bloggning lördag & söndag, gjorde en massa annat!
 
Lördag 
Körde ett gympass med Barden och Enton vid 15tiden. Vart lite löpning som uppvärmning 15minuter, sen stenhårt magpass. Riktigt jäkla gött, känner fortfarande av lite träningsvärk så det gjorde nog någon nytta iallafall!
 
Sen vart det lite solarium med Barden, bättra på brännan som knappt finns! Fast de tog rätt bra så nu e jag fasen inte så blek alls längre.
 
På kvällen vart de filmkväll med Robban. Enton kom även över att tag och fikade med oss. Jag och Robban försökte göra nyttiga semlor. Men vettefan vad som gick fel, dom ville iallafall inte jäsa. Så när dom var klara i ugnen så var dom fortfarande kletiga i mitten. Så vi gröpte ur dom och använda endast "skalet" som vi fyllde med mandelmassa och vispgrädde 20% fetthalt. Och sen struntade vi i lock, så det vart mer som en biskvi. Men faktiskt riktigt goda!
 
Recept!
 
25g smör
1 1/4dl minimjölk
12,5g jäst (den blåa)
½dl lättkvarg
1tskmalen kardemumma
½dl sötningsmedel
4-5dl grovt rågmjöl 

Smält margarinet och häll i mjölken,
Värm tills det är fingervarmt, alltså ca 37grader
I med jästen och rör om.
Släng i kvargen, kardemunnan och sötningsmedlet - blanda.
Blanda i mjölet lite för sig tills degen får bra konstistens.

Låt jäsa under handduk i 30 min. (om ni nu lyckas få skiten att jäsa)
Sätt ugnen på 250 grader.
Baka ut och gör lagom stora bullar. Räkna inte med att dom sväller i ugnen.

Låt jäsa under handduk i 20 min.

Pensla bullarna med vispat ägg och stoppa in i 
ugnen i 7-10 min.

Ta ut och låt svalna lite.

Dela bullarna, gröp ur underdelen och fyll ut
med mandelmassan och lägg sedan på en klick grädde. Skippa överdelen, den förstör bara haha!
 
Bon apetito!
 


Avslutade lördagen med ett svettigt cardiopass typ kl 1 på natten. Robban sällskapade;
 

Söndagen sov jag i stort sett bort. Vaknade vid 14, drog till Vässan med Barden. Han köpte Wii U och jag köpte en träningstop. Sen vart det tacos hos Matte & Linnéa innan lite cardio, och sen tvärslocknade jag!
 



Kommentarer

Kan man köpa månadskort på gymmet där du jobbar eller måste man teckna ett årskort?:)

Svar: Du kan köpa månadskort för 299kr/månad, dock har du 2månaders uppsägningstid :)
Jennifer Nyman


Kom ihåg






Trackback