Cheatday

Är heeelt utslagen. Jobbat konstant från kl 07:00 till kl 19:00, endast haft 15min lunch, inga raster. Så kan meddela att det sög när jag insåg att de va självmisshandel att träna efter jobbet, ville så gärna och såg fram emot ett tungt och planerat styrkepass, men får ta det imorgon. Så jag valde att ha en riktig myskväll hemma med god mat, tv och efterrääättttt! #namnam
 

 
Provade göra två olika varianter av chokladbollar:
 
Recept 1
 
Du behöver:
 
150g kvarg
ca 1dl fiberberikade havregryn
1-2msk kakao
2tsk kallt kaffe (vatten funkar oxå)
1msk kokosmjöl (funkar säker utan)
1msk stevia strö
1msk krossade linfrön
 
Mixa/blanda och rulla i kokosflingor.
 

 
Recept 2
 
Du behöver
 
100g smör (smör är muucho bättre än margarin)
0,3dl stevia strö
1msk vanillinsocker(går att dra ner på, eller köra helt utan för att minska kcal)
4-5dl fiberberikade havregryn
3msk kakao
2-3 msk kallt kaffe (vatten funkar)
 
Mixa/blanda och rulla i kokosflingor.
 

 
Höftade på rätt ordentligt, så måtten stämmer ju inte till 100%, men någorlunda!
 
Det andra varianten jag gjorde var ju helt klart godast, men såklart onyttigare.
 
Det finns även en variant till man kan prova, som jag har bloggat om tidigare. Det inlägget hittar ni HÄR
 
Svullade i mig 3st med frysta bananbitar, hur gott som helst och nu vill jag spy haha!
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback